De drie grootste bouwbedrijven van Scandinavië kiezen voor Blåkläder

Het in Zweden gevestigde bedrijf Blåkläder neemt het heft in handen op de Scandinavische markt. De drie grootste bouwbedrijven in Scandinavië, NCC, Skanska en PEAB kiezen Blåkläder als exclusieve leverancier voor hun werkkleding. De overeenkomsten hebben een looptijd van 3 jaar en een totale orderwaarde van circa 5 miljoen euro.

De drijvende kracht van Blåkläder ligt in de uitdaging van het ontwikkelen van producten die de werkdag voor de vakman veiliger, gemakkelijker en comfortabeler maken. Correct gekleed, veilig en er goed uitzien, én kwaliteit in elke functie, dat wordt gewaardeerd door de drie grootste bouwbedrijven in Scandinavië.

"Het is van cruciaal belang voor NCC, dat Blåkläder werkkleding levert van hoge kwaliteit, functionaliteit en met een goede pasvorm. Wij waarderen ook dat Blåkläder eigen productie en  magazijnen heeft, en een sterke focus op het milieu ", zegt Ole Kristoffersen, Manager afdeling Inkoop bij NCC.
De Scandinavische overeenkomsten met NCC en Skanska is verlengd met 3 jaar, de overeenkomst met PEAB is volledig nieuw. De overeenkomst houdt in dat Blåkläder exclusieve distributeur van werkkleding voor de werknemers van de bedrijven wordt. Daarnaast levert Blåkläder ook veiligheidsschoenen en handschoenen aan NCC en PEAB.

"We zijn er erg trots op dat deze drie grote bouwbedrijven ons het vertrouwen geven. Dat bewijst dat onze investeringen hun vruchten beginnen af te werpen en dat we ons richten op de juiste dingen. Tegelijkertijd geven ze ons uitdagingen die ervoor zorgen dat wij ons verder ontwikkelen en uitbreiden", aldus Peter Mönhage, Country Manager bij Blåkläder Zweden.
Blåkläder blijft de werkkleding business continue uitdagen. De productontwikkeling wordt gedaan in nauw overleg met de dragers en de collecties worden ontwikkeld volgens de eisen op de markt. Vooral aangepaste oplossingen voor specifieke beroepen kunnen eenvoudig worden geproduceerd door in te spelen op de wens van de klant en een flexibele productie in hun eigen fabrieken in Sri Lanka en Vietnam.

"Het is belangrijk om goed naar de eindgebruikers te luisteren in plaats van te doen wat wij denken dat goed is. Veel van onze klanten dragen onze kleding minimaal 40 uur per week. De uitdaging is om functionaliteit en kwaliteit te combineren met design om zo succesvol te zijn", zegt Peter Mönhage.

Deze grote overeenkomsten vereisen meer vakmanschap van Blåkläder. Dat is de reden waarom het bedrijf heeft geïnvesteerd in het volautomatische magazijnsysteem AutoStore. Door deze investering wordt het magazijnoppervlak 60% efficiënter. Het systeem biedt ook een snellere afhandeling van bestellingen en een betere leveringsbetrouwbaarheid.


Voor meer informatie, contact:
Anders Carlsson, CEO bij Blåkläder
E-mail: anders.carlsson@blaklader.com, telefoon: 0733-905454

Peter Mönhage, Country Manager Zweden bij Blåkläder
E-mail: peter.monhage@blaklader.com, telefoon: 0727-121410