JAPAN IS DE VOLGENDE HALTE VOOR BLÅKLÄDER WORKWEAR

Continuïteit en hard werken geven op de lange duur resultaten, ook buiten Europa. Japan heeft nu zijn ogen geopend voor Blåkläder Workwear, en het in Svenljunga gevestigde bedrijf neemt zijn eerste stap in Azië. "Dit is een belangrijke stap in onze ontwikkeling naar het worden van een wereldwijd toonaangevend merk voor werkkleding" zegt Anders Carlsson, CEO van Blåkläder Workwear.

Het recept voor succes is een combinatie van scherp design, hoge functionaliteit en de beste kwaliteit - iets dat het bedrijf al vele jaren voor ogen heeft.

"Relaties zijn belangrijk voor de Japanners. Ze geven de voorkeur aan zaken doen met lange termijn partners die ze betrouwbaar vinden. Ons werk in Europa heeft impact en de mogelijkheid deze nieuwe markt te betreden is dus mogelijk", zegt Anders Carlsson.

Japan is een belangrijke markt in Azië, en Tokio heeft vele mondiale trends beïnvloed - het gebruik van werkkleding is voor hen wel anders dan in Scandinavië. In veel Aziatische landen ontbreekt op dit moment de kennis over veilige én functionele werkkleding, in tegenstelling tot een groot deel van Scandinavië.

"Ook al is Japan wat achter in bepaalde gebieden wat betreft het gebruik van werkkleding activiteit, tegelijkertijd stellen ze zeer hoge eisen aan kwaliteit. Het is dus een markt die heel goed bij ons past", zegt Anders Carlsson.

Het betreden van een nieuw continent brengt ook een aantal nieuwe uitdagingen. Een daarvan is dat Blåkläder Workwear wordt gedwongen om nieuwe modellen te ontwikkelen voor de lichaamsbouw van de Aziatische mensen.

"We zijn voorbereid op flexibele productie in onze eigen fabrieken in Vietnam en Sri Lanka en we weten wat er nodig is om te leveren aan verschillende professionals over de hele wereld", zegt Anders Carlsson.

Blåkläder begint met het uitleveren van haar assortiment in Japan vanaf herfst 2016.

 


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Kalle Larsson, Marketing Manager Blåkläder

E-mail: kalle.larsson@blaklader.com